ثبت شرکت در کرج+ ثبت تغییرات و ثبت صورت جلسه

یکی از نیاز هایی که هر مجموعه ی اقتصادی بعد از شروع فعالیت احساس می‌کند ثبت شرکت است. مجموعه چرخه حساب مهر در کرج با انجام تمامی فعالیت های ثبت شرکت و ثبت تغییرات و دریافت دفاتر پلمپ و ثبت نام در سامانه مالیاتی و گرفتن کد اقتصادی و ثبت نام در سامانه مودیان و … میتواند تمامی نیاز های شما را تامین کند.

ثبت شرکت در کرج

جهت ثبت شرکت در شهر کرج و شهرستان های کرج مثل نظرآباد ، هشتگرد ، فردیس ، صفادشت ، بهارستان ، سیمین دشت میتوانید از مشاوران مجموعه چرخه حساب مهر کمک بگیرید تا در کوتاهترین زمین ممکن شرکت شما را به ثبت برسانند و همه ی مراحل را با سرعت هرچه بیشتر برای شما انجام بدهند.

گرفتن دفاتر پلمپ در کرج

مرحله ی دوم بعد از ثبت شرکت اخذ و گرفتن دفاتر پلمپ است که شامل دفتر روزنامه و دفتر کل می‌شود که میتوانید با کمک مجموعه چرحه حساب دفاتر پلمپ خود را در موعد مقرر هر سال دریافت کنید.

گرفتن کد اقتصادی و ثبت نام در سامانه مالیاتی و مودیان در کرج

یکی دیگر از اقداماتی که پس از ثبت شرکت نیاز است انجام شود ثبت نام در سامانه مالیاتی و گرفتن کد اقتصادی و ثبت نام در سامانه مودیان و … است که مجموعه چرخه حساب در تمامی این مراحل همراه شما است.

همچنین تمامی امور مالیاتی در کرج و حسابداری و حسابرسی در کرج و ثبت اظهارنامه مالیاتی در کرج نیز در مجموعه چرخه حساب انجام می‌شود.

ثبت تغییرات در کرج

بعد از ثبت شرکت شما موظف به اخذ دفاتر پلمپ و کداقتصادی برای شرکت خود هستید تا شرکت به صورت کاملا قانونی فعالیت خود را آغاز کند. شما فعالیت خود را شروع می کنید تا روزی که نیاز به یکسری تغییرات را در شرکت خود احساس می کنید که برای مثال این تغییرات می تواند : تغییر موضوع شرکت، الحاق به موضوع، تغییر آدرس شرکت، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، تغییر یا تمدید بازرسین برای شرکت های سهامی خاص، تغییر یا تمدید هیئت مدیره شرکت، تغییر حق امضا، انحلال شرکت، تغییر نام شرکت و …. باشد. در این زمان میتوانید با کمک گرفتن از کارشناسان مجموعه چرخه حساب همه ی تغییرات خود را به صورت قانونی و رسمی ثبت کنید.

ثبت صورتجلسه در کرج

به موجب ماده 106 قانون تجارت در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از کارهای زیر باشد، یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید جهت ثبت به‌ مرجع ثبت شرکت‌های کرج ارسال گردد:

  • انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان‌
  • تصویب ترازنامه‌
  • کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه‌
  • انحلال شرکت و نحوه‌ی تصفیه آن‌

برای ثبت تغییرات صورت جلسه نسبت به نوع تغییرات مجمع عمومی تشکیل می شود. سپس اعضاء و شرکاء شرکت با مسئولیت محدود هر یک به میزان سهم الشرکه ای که دارند حق رای خواهند داشت.

حد نصاب در شرکت های با مسئولیت محدود در صورت وجود دو شریک حضور هر دو و در صورتی که شرکاء بیش از دو نفر باشنند دو سوم اعضاء به همراه 75 درصد از دارندگان سهم الشرکه می باشد.

ثبت شرکت در کرج

بر اساس اصلاحیه قانون تجارت شرکت های تجاری 7 نوع هستند شرکت های سهامی شرکت با مسئولیت محدود-شرکت تضامنی- شرکت مختلط سهامی – شرکت مختلط غیر سهامی- شرکت های نسبی – شرکت های تعاونی و مصرف.

شرکت سهامی

 شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت هر یک از صاحبان سهام محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست

در شرکت های سهامی تعداد شرکا هیچ وقت نباید کمتر از سه نفر باشد.

شرکت های سهامی به دو نوع تقسیم می شوند:

  1. شرکت های سهامی عام
  2. شرکت سهامی خاص

شرکت هایی که صاحبان آن ها قسمتی از سرمایه را از طریق فروش سهام به عموم مردم تامین میکنند شرکت های سهامی عام می نامند.

شرکت هایی که سرمایه آن ها در موقع تاسیس کلا توسط صاحبان آن تامین میشود شرکت های سهامی خاص می نامند.

در ابتدای نام شرکت های سهامی حتما باید عنوان شرکت سهامی عام یا خاص قید شود.

برای تاسیس شرکت سهامی عام حداقل سرمایه مورد نیاز 5 میلیون ریال میباشد و برای تاسیس شرکت های سهامی خاص حداقل سرمایه مورد نیاز 1 میلیون ریال می باشد.

برای تاسیس شرکت سهامی عام موسسین باید حداقل 20 درصد کل مبلغ سرمایه شرکت را تعهد کنند و حداقل باید از آن 20 درصد 35 درصدش را پرداخت کنند یعنی یک حساب برای شرکت افتتاح کنند و مبلغ را به آن حساب واریز کنند.

شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا توسط بانک ها عرضه نمایند، مگر آن که از مقررات مربوط به شرکت های سهامی عام تبعیت کنند.

در شرکت های سهامی سهام بر دو نوع هست:

  1. سهام با نام
  2. سهام بی نام

سهام با نام سهامی هست که اسم صاحب سهم روی ورقه سهم قید شده ولی سهام بی نام ورقه ای هست که روی آن هیچ گونه اسمی قید نشده و در اصل دارنده آن یعنی کسی که در اختیار دارد صاحب آن سهم شناخته مشود.

در شرکت های سهامی ، سهامداران میتوانند سهام خود را تغییر دهند یعنی میتوانند سهام با نام رو به بی نام و به العکس تبدیل کنند و این پروسه بر اساس قانون تجارت قابل انجام هست.

مجامع عمومی در شرکت های سهامی از سه مجمع تشکیل شده است

  1. مجمع عمومی موسس
  2. مجمع عمومی عادی
  3. مجمع عمومی فوق العاده

که هر کدام از این مجامع یک سری مسئولیت هایی برای تاسیس شرکت ، کنترل شرکت و مدیریت آن تکالیفی بر عهده دارند.

در شرکت های سهامی موسسین می توانند آورده های غیر نقد هم داشته باشند مثل ساختمان و ماشین آلات و هر چیزی که غیر نقد باشد در صورتی که موسسین آورده غیر نقد داشته باشند باید حتما نظر کارشناس رسمی دادگستری را در مورد ارزیابی مبلغ آورده غیر نقد به صورت کتبی به مجمع عمومی گزارش داده شود.

مدیران شرکت های سهامی توسط مجمع عمومی موسس یا توسط مجمع عمومی عادی انتخاب میشود و زمان انتخاب آن دو ساله می باشد و بیشتر از این مدت نمیتواند باشد.

در اصل مدت مدیریت مدیران در اساس نامه مشخص می شود و این مدت هیچ وقت نمی توتند از دو سال تجاوز کند و مجدد میتوان دوباره همان مدیر را انتخاب کرد.

میرعامل شرکت های سهامی توسط هیت مدیره انتخاب میشود و هر موقع که لازم باشد می توانند آن شخص را از سمت خود عزل کنند.

مدیر عامل نماینده شرکت است و از طرف شرکت حق امضائ دارد برای انجام کلیه امورجاری شرکت، منظور از کلیه امور اموراتی هست که هیات مدیره در اساسنامه مشخص کردند.

اگر بر اثر زیان های وارده نصف سرمایه شرکت از بین برود هیت مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده را دعوت کند تا موضوع انحلال شرکت یا ادامه فعالیت شرکت را مورد بحث قرار دهند هرگاه این مجمع عمومی فوق العاده رای به انحلال شرکت ندهد باید در همان جلسه مشخص شود و یا اینکه بخواهند سرمایه شرکت را کاهش دهند باید در همان جلسه مشخص شود به عبارتی میتوان گفت که هرگاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد باید در همان جلسه و با رعایت مقررات ماده 6 قانون تجارت سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش داد.  

هر شرکت سهامی حتما باید بازرس داشته باشد اولین بازرس ها یا بازرسین شرکت های سهامی رو در مجمع عمومی موسس انتخاب میشوند و حق الزحمه بازرس با مجمع عمومی عادی میباشد.

سرمایه شرکت سهامی رو از دو طریق میتوان افزایش داد:

  1. از طیق صدور سهام جدید
  2. از طریق افزایش مبلغ اسمی سهام موجود

تا زمانی که افزایش سرمایه قبلی کاملا پرداخت نشده باشد به هیچ عنوان نمی توانیم افزایش سرمایه جدید داشته باشیم ، در ایران خرید سهامی که شرکت قبلا صادر کرده توسط همان شرکت ممنوع میباشد ،به عبارتی سهام خزانه گفته میشود.

شرکت های سهامی در موارد زیر میتواند منحل شود:

  1. زمانی که موضوعی که شرکت برای آن شکل گرفته است و به سرانجام رسیده باشد
  2. در صورت ورشکستگی شرکت
  3. در صورتی که قبلا در اساسنامه اشاره شده باشد شرکت برای مدت زمان خاصی تشکیل شده باشد مثلا 5 سال که 5 سالش گذشته باشد.
  4. در صورتی که مجمع فوق العاده شرکت به هر دلیلی رای به انحلال شرکت دهد
  5. در صورت حکم قطعی دادگاه
  6. در صورتی که انحلال شرکت به دلیل ورشکستگی باشه انحلال باید تابع مقررات قانون ورشکستگی باشد.

شرکت با مسئولیت محدود:

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون این که سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد تا میزان سرمایه خود ،در شرکت مسئول بدهی ها و تعهدات شرکت هستند.

قبل از اسم شرکت باید حتما اسم مسئولیت محدود قید شود اگر این کار صورت نگیرد شرکت از نوع شرکت تضامنی است و مسئولیت شرکا نسبت به بدهی های شرکت یه صورت تضامنی منظور میشود.

زمانی یک شرکت با مسئولیت محدود تشکیل میشود که تمام سرمایه آن پرداخت شده باشد و سهم الشرکه غیر نقدی تسلیم شده باشد منظور از تسلیم شدن یعنی نظر کارشناس رسمی نسبت به برآورد قیمت آن آورده غیر نقدی گرفته شده باشد.

در شرکت های مسولیت محدود مدیران کلیه اختیارات لازم رو برای نمایندگی و اداره شرکت را خواهند داشت مگر انکه در اساس نامه آن موضوع قید شده باشد و ترتیب دیگری نسبت به این موضوع مقرر شده باشد.

هر یک از شرکا به اندازه نسبت سهمی که در شرکت دارند اجازه حق رای دارند مگر انکه در اساس نامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.

شرکت چرخه حساب مهر با تیمی با تجربه و مجرب مشرف به قانون تجارت کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت ها ،صورت جلسات تغییرات ،ثبت برند ،ثبت لگو،گرفتن جواز ،انحلال شرکت ها ،پلمپ دفاتر قانونی را در کمتین زمان ممکن و با بالاترین دقت لازم به انجام میرساند،از انجا که خدمات فوق به صورت تخصی میباشد شخصی میتواند این خدمات رو به انجام برساند که اشراف کامل به قوانین مربوطه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *